PENJUALAN MOBIL BERBASIS WEB DAN MANAJEMEN DATA PEMBAYARAN DI SHOWROOM MOBIL XYZ

Joko Lianto Buliali, Andreas Handojo, Frica Salim Wiharjo




Abstract


The purpose of this research is to build a virtual showroom for a car showroom company which allows company to do marketing, selling, and providing payment information through Web. The system is developed based on the requirements of the users and current selling procedure in the showroom. From the investigation result, analysis, design, and implementation are carried out. Testing on the system shows that the system has fulfilled all the requirements needed by the users of the of the system


Abstract in Bahasa Indonesia :

Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan suatu sistem showroom virtual pada suatu showroom mobil sehingga dapat dilakukan pemasaran dan penjualan mobil disertai dengan informasi pembayaran customernya melalui Web. Sistem dikembangkan berdasarkan kebutuhan pengguna terhadap sistem dan prosedur penjualan pada showroom tersebut saat ini. Dari hasil tersebut, dilakukan analisis, desain, dan implementasi sistem yang dibutuhkan. Uji coba terhadap sistem yang dibuat menunjukkan bahwa sistem yang dibuat sudah memiliki seluruh fasilitas yang dibutuhkan pengguna sistem.

Kata kunci: showroom virtual, pemasaran, penjualan mobil.


Keywords


virtual showroom, marketing, car selling

Full Text: PDF

The Journal is published by The Institute of Research & Community Outreach - Petra Christian University. It available online supported by Directorate General of Higher Education - Ministry of National Education - Republic of Indonesia.

©All right reserved 2016.Jurnal Informatika, ISSN: 1411-0105

 

free hit counters
View My Stats




Copyright © Research Center Web-Dev Team